جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، پس از ملاقات کوتاه و غیررسمی با خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پنجشنبه شب بروکسل را به مقصد اسپانیا ترک کرد.

به گزارش ایرنا لاریجانی و سولانا در مراسم شام دو نفره و خصوصی، درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کردند.

لاریجانی قبل از دیدار با سولانا، در یک گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگاران گفت که ایران در مذاکرات با اتحادیه اروپا جدی است.

وی گفت: "مایلم که از آقای سولانا به خاطر دعوتی که برای شام از ما به عمل آوردند، تشکر کنم. گمان‌می‌کنیم که سه‌شنبه آینده برای ادامه مذاکراتمان درباره برنامه هسته‌ای (ایران)، ملاقات داشته باشیم."
وی افزود:" ما درباره ادامه مذاکرات جدی‌هستیم و سه‌شنبه‌آینده مذاکرات خود را آغاز می‌کنیم. به خاطر احترام به آقای سولانا، پذیرفتم که امشب به منظور انجام پاره‌ای مذاکرات در جریان شام به اینجا بیایم."
سولانا نیز به نوبه خود گفت: "به دکتر لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خوش آمد می‌گویم. ما امروز یک ملاقات داریم. این مذاکرات را سه‌شنبه آینده ادامه می‌دهیم و به این روندی که به اعتقاد ما در راستای منافع دو طرف، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای جهان و ایران است، خوش بین هستم."
وی افزود: "ما می‌خواهیم همکاری کنیم، ما نمی‌خواهیم تحت فشار مذاکره کنیم."
این اولین ملاقات لاریجانی و سولانا پس از 6 ژوئن (16 خرداد) است که سولانا در سفر به تهران، بسته جدید پیشنهادی اتحادیه اروپا را در اختیار ایران قرار داد.

ازسوی دیگر، منابع کاخ نخست وزیری اسپانیا روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در مادرید گفتند که لاریجانی روز جمعه در مادرید درباره پرونده هسته‌ای و تقویت روابط دوجانبه و منطقه‌ای با"خوسه لوییس رودریگز زاپاته‌رو" نخست وزیر اسپانیا در مادرید دیدار می‌کند.

لاریجانی همچنین قرار است با "میگل آنخل موراتینوس" وزیر امور خارجه اسپانیا درباره پرونده هسته‌ای، بسته پیشنهادی پنج کشور عضو شورای امنیت و آلمان موسوم به گروه ‪ 5+1‬که اواسط خرداد توسط سولانا تقدیم ایران شد، و موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

شرکت در یک کنفرانس خبری از دیگر برنامه‌های لاریجانی در سفر یک روزه‌اش به مادرید اعلام شده است.

کد خبر 1231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز